کد خبر: ۱۶۵۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۳
فرازی از وصیت‌نامه شهدای فارس؛ 

 پیوسته در امر حجاب کوشا باشید

شهید محمود عبدالله‌زاده در وصیت‌نامه خود بیان می‌کند: خواهرم، امیدوارم که زینب‌وار رسالت مرا بدوش بکشی و لحظه‌ای از یاد خدا غافل نشوی و پیوسته در امر حجاب کوشا باشید.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از «شاهد نیوز»، شهید محمود عبدالله‌زاده بیست و چهارم اردیبهشت‌ماه ۱۳۴۱ در خانواده‌ای مذهبی و مؤمن چشم به جهان گشود و در دامان پاک پدر و مادری متدین رشد و تربیت یافت.

 وی پس از گذراندن دوران کودکی وارد فضای علم و دانش شد و دوره ابتدایی و راهنمایی را در شیراز با موفقیت پشت سر گذاشت و پس از آن وارد دوران دبیرستان شد، با آغاز انقلاب اسلامی، به صف معترضان علیه نظام ستم‌شاهی پیوست و در راهپیمایی‌ها و تظاهرات شرکتی فعال داشت. 

پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحصیل را ادامه داد و موفق به کسب مدرک دیپلم شد و هم‌زمان با عضویت در پایگاه بسیج در تأمین امنیت شهری تلاشی بسیار داشت و با آغاز تجاوز دشمن به میهن اسلامی، برای دفاع از دین و کشورش وارد جبهه‌های نور علیه ظلمت شد و به صفوف رزمندگان اسلام پیوست. 

وی در یکی از مرخصی‌هایش تصمیم به ازدواج گرفت و همسری شایسته برگزید و مراسمی در عین سادگی برگزار نمود و پس از آن دوباره به جبهه‌ها بازگشت و سرانجام پس از سال‌ها خدمت به انقلاب و مردم و جهاد در راه خدا در تاریخ ۱۳۶۳/۱۲/۲۲ در عملیات بدر در منطقه هورالهویزه (شرق دجله) به آرزوی خود رسید و به خیل شهدا پیوست.

 پیوسته در امر حجاب کوشا باشید

وصیت شهید: 

 زمان آن رسیده که به‌سوی معشوق بشتابم و از این جهان فانی رخت بربندم لذا شرم دارم که به خودم اجازه بدهم و ادای شهدا را دربیاورم و وصیت بنویسم، لکن وظیفه خود دانستم که چند کلمه‌ای را به عرضتان برسانم. 

پدر و مادر عزیزم، اگر خبر شهادت مرا برایتان آوردند نگران نباشید؛ چون به آرزوی دیرینه خود رسیدم، دعا کنید خداوند مرا در صف شهدا قرار دهد.

 همسر عزیزم، چند روزی از زندگی‌تان را مهمان من بودید و من نتوانستم حق شما را به‌خوبی ادا کنم، از شما می‌خواهم مرا ببخشید و در حقم دعا کنید.

 برادرم، از تو می‌خواهم راهم را ادامه دهی؛ چه معامله‌ای از این بهتر که انسان همه چیزش را در راه خدا بدهد و در راه او کشته شود و تو ای خواهرم، امیدوارم که زینب‌وار رسالت مرا بدوش بکشی و لحظه‌ای از یاد خدا غافل نشوی و پیوسته در امر حجاب کوشا باشید.
 

انتهای خبر/

برچسب ها: وصیت نامه ، شهید ، فارس
نظرات بینندگان